Varför svarstjänst och Responda?

Vi anser att alla företag har behov av en svarstjänst vid behov eller på heltid och följande ser vi som de viktigaste orsakerna:

  • Alla samtal blir besvarade utan långa kötider oavsett belastning
  • Hjälp med bemanning
  • Mycket korta kötider – vi har en snittsvarstid på under 10 sekunder
  • Rätt samtal till rätt person genom erfarna och utbildade telefonister
  • Professionellt bemötande av fokuserade telefonister – vi styr samtalen och har 100% fokus
  • Ladda ner vårt produktblad här »

Responda grundades 2008 med målet och ambitionen att utmana marknaden genom att leverera en högre kvalitetsnivå – fråga våra kunder, de tycker att vi lever upp till målet.


icon-focus

Din kund i fokus

Ni är vår uppdragsgivare och det är er kund - inringaren som är den viktiga.


icon-focus

Ljudkvalitén är mycket viktig

Hos oss på Responda hör ni inte sorlet från kollegor och rasslande tangentbord. Era inringare upplever med andra ord inte att de kommit till ett callcenter.


Våra tjänster

Vilken tjänst passar er som företag? De flesta företag behöver avlastning med att ta hand om de inkommande samtalen. Det kan vara när medarbetarna är på konferens, utbildning, kickoff eller när ordinarie telefonist är sjuk. Det kan gälla alla inkommande samtal, vid höga belastningar eller tillfälligt som ett stöd i den dagliga kundkontakten. Läs mer under respektive tjänst. Vi hjälper er att välja just den tjänst som passar ert företag!

Telefonist

Det finns flera anledningar till varför det är smart att leja bort hanteringen av sin telefontrafik. Många av våra kunder har valt Responda för att kunna fokusera helhjärtat på sin kärnverksamhet.

Andra uppskattar det system som Responda använder sig av. En avancerad teknisk plattform som på ett felsäkert sätt kopplar samtalen internt och som ser användarens status. Alla samtal besvaras dessutom alltid i tid. Där ligger ett stort värde. En kund som kopplas fel, eller som får vänta för länge, kan vara en förlorad kund. Utifrån era behov kan vi antingen ta hand om alla inkommande samtal till växelnumret eller besvara de samtal som inte hinns med. Den här nivån bestämmer ni själva. Oavsett var ribban läggs kommer Responda vara självgående och representera ert företag på ett professionellt och föredömligt vis.

Vi erbjuder även kalenderkoppling mot system som Outlook Exchange, Google Kalender, Lotus Notes, First Class med flera.

Telefonist på heltid

telefonist-heltid

Här styr vi direkt era samtal på växelnumret till oss. Tillsammans under projekteringen går vi igenom hur ni vill att vi hanterar samtalen och hur och till vem de olika samtalen ska kopplas. Får vi inte svar på sökt person skickas medelande som mail, SMS eller chat. Läs mer under respektive tjänst. Vi hjälper er att välja just den tjänst som passar ert företag!

Telefonist vid behov

telefonist-behov

Här styr vi era samtal till oss när er telefonist inte är inloggad eller vid kö. Detta gör att ni alltid har en telefonist som är redo och tar de samtalen ni inte själva kan ta.

 

Seende telefonist

Beroende på vilket telefonisystem ni använder kan vi se om ni sitter upptagna i telefon och om ni är hänvisade på till exempel möte. Till tjänsten Telefonist kan även Kalenderkoppling med fördel användas

» se tjänsten Kalenderkoppling

Responda Telefonist kan tecknas för svar helgfria dagar 07.00-18.00 och som tillägg dygnet runt och alla dagar.

 

"Personliga och engagerade medarbetare gör att vi gillar Responda"


Säkra,
Folke Söderberg

Kundtjänst

I dagens informationssamhälle ställs det allt större krav på en kundtjänst. Frågorna blir fler samtidigt som det förväntas snabbare och mer utförliga svar. Krav som kan vara svåra att leva upp till.

Responda är specialister inom området och erbjuder möjligheten att helt eller delvis sköta er kundtjänst. Eller att kliva in tillfälligt under intensiva perioder när det uppstår extra behov. Vi hittar tillsammans en lämplig nivå på vårt samarbete. Oavsett var ribban läggs kommer Responda vara självgående och representera ert företag på ett professionellt och föredömligt vis.

Vår personal specialutbildas och skräddarsys för er verksamhet. Vi tillhandahåller en teknisk lösning för att kunna arbeta i era system. Allt för att kunna få tillgång den information som krävs för att besvara frågor på ett så detaljerat och kompetent vis som möjligt.

 

Kalenderhänvisning

Har du svårt att komma ihåg att uppdatera din status? Då är Respondas kalenderkoppling lösningen för dig! Vi hjälper er att kunna fokusera på er kärnverksamhet.

Dina kalenderhändelser uppdaterar automatiskt oss så att telefonisterna hela tiden har rätt information. Ni väljer vad ni vill att våra telefonister ska se – antingen visar ni ämnesraden eller så presenterar ni er kort och gott som Upptagen. Vi har integration mot de vanligaste kalendersystemen som Outlook, Google, Lotus Notes Domino med flera.


Mobil hänvisning

Mobil hänvisning ger dig möjligheten och friheten att enkelt kunna hänvisa dig oberoende var du är. Du behöver med andra ord aldrig mer ringa in till en kollega och be om hjälp med att hänvisa dig!

Tjänsten passar lika bra med både fast och mobilt telefonsystem. Allt fler företag väljer växellösningar där mobilen blir den enda telefonen på företaget. Medarbetarna blir mer rörliga och tillgängligheten ökar genom att man alltid har telefonen med sig. Använd mobil hänvisning så att era kunder får rätt information.

Highlights

  • En knapptryckning ifrån att informera oss om att du inte är tillgänglig – vi hanterar dina samtal efter önskemål.
  • Ring, skicka e-post eller SMS direkt från applikationen till dina kollegor. Alla kollegor samlade i telefonen med status om tillgänglighet och all information som avdelning, titel, nummer och e-post

Snabb hänvisning

snabb
Här meddelar du våra telefonister och dina kollegor din status som ska gälla från nu och till vald tid. Det kan som exempel vara ”Lunch 1 timme” eller ”Möte 3 timmar” och du ställer enkelt in vilken orsak och sluttid som ska vara just din standard. Du aktiverar och avaktiverar genom en knapptryckning.


Mina kollegor

kollegor
Här ser du alla dina kollegor, eventuell hänvisningsorsak och vilken avdelning de tillhör. Enkelt ringa, e-posta och smsa direkt till kollega.

När du klickar in på kollega ser du:

• Hänvisningen med all information
• Adress, titel, avdelning, telefonnummer och e-post
• Sökord, bild och kalender för personen

fot
Professionellt, tryggt, alltid i tid och med
white_heart

08-120 420 00 | info@responda.se

Responda AB | Postadress: Vendevägen 90, 182 32 Danderyd | Besöksadress: Vendevägen 90, 8 tr. | 182 32 Danderyd | © Responda AB, 2015

Sitemap | Brandson - Digital Byrå i Stockholm
Kontakta oss gärna!
Tack för ditt intresse
vi återkommer till dig inom kort!
@