Vi vill utmana marknaden genom att hålla en högre kvalitetsnivå och ha mer kundanpassade lösningar.

Hög kvalitet och kundnära samarbeten är centralt för oss. Av erfarenhet vet vi att det är melodin för att skapa långsiktiga och fungerande relationer. Vi bygger för framtiden och ska med fokus, engagemang och våra proffsiga telefonister bli ännu bättre och därmed ytterligare höja branschens standard. Men framförallt ska vi förbättra våra kunders konkurrenskraft med våra anpassade lösningar.

Om oss

Responda är en leverantör av professionell svarstjänst åt företag. Allt ifrån tillfällig telefonpassning till helhetsansvar för växelnumret och kundtjänst. Våra tjänster anpassas helt och hållet efter kundens behov. Med vår assistans kan kunden fokusera på sin kärnverksamhet och vara trygg i vetskapen om att företaget representeras på ett föredömligt vis. Välkommen att läsa mer om oss på Responda nedan.

Medarbetarna

Hjärtat i vår verksamhet är våra handplockade telefonister och deras kompetens är nyckeln till den höga kvalitet som genomsyrar hela vår organisation.

Responda har byggt upp en trevlig och öppen atmosfär där det är högt i tak. Det uppskattar våra anställda. Alla känner sig som en i gänget och vi anställer gladeligen människor med olika bakgrunder och profiler.

Traditionellt har telefonistjobbet utförts av mestadels kvinnor. Hos Responda är könsfördelningen jämn. Arbetet som telefonist är mångfacetterat och det krävs att vara en bra lyssnare samtidigt som det gäller att styra samtalet och ställa frågor.



medbaretarna bildsnurra_personal_2 bildsnurra_personal_3 bildsnurra_personal_4 bildsnurra_personal_5 bildsnurra_personal_7

Hur uppfattar medarbetarna sitt arbete hos oss?

Professionellt

– Hög seriositet, kompetent bemötande och väl insatt i kundens verksamhet.

Fokuserat

– Helhjärtat fokus på inkommande samtal och aldrig mer än ett samtal åt gången.

Engagerat

– Genuint intresse av vår uppgift och kund.

Dynamiskt

– Möjlighet till personlig utveckling, alla får plats och är en viktig del av Responda.

Ju mognare en bransch blir, desto mer präglas den av konventioner i arbetssätt och prissättning. Det är därför förnyelse nästan alltid skapas av utbrytare eller nykomlingar som har privilegiet att kunna tänka nytt och fritt.

”Responda besvarar våra samtal professionellt”


Dreamwork,
Mats Kullenberg, VD
Magnus_Jocke

Grundarna

Responda grundades 2008 och nyckelpersonerna har en gedigen erfarenhet efter att ha arbetat i telekombranschen sedan 1997. Det finns en stor förståelse för framtidens teknik, marknadens behov och hur samtalsflödet ska byggas upp för att skapa nöjda kunder och inringare.

Vi hjälper er att kunna fokusera på er kärnverksamhet.

Hög kvalitet och kundnära samarbeten är centralt för Responda. Av erfarenhet vet vi att det är melodin för att skapa långa och välmående relationer. Respondas affärsidé är att förbättra företag och organisationers konkurrenskraft genom att, med stort engagemang, leverera kundanpassade lösningar.

Responda – tryggt och professionellt genom en mänsklig röst – mer än en svarsservice.

”Responda hanterar alla inkommande samtal på vårt växelnummer och vi är trygga i att våra kunder får professionell och snabb hjälp”


Formpipe,
Christian Sundin, VD

Arbeta med oss

Vi har byggt upp en trevlig öppen atmosfär där det är högt i tak och vi anställer gärna människor med olika bakgrunder och profiler. Vill du också bli en i gänget och hjärtat i vår verksamhet?

Vad söker vi?

Ett starkt intresse för service och kvalitet är en självklarhet. Vidare bör du ha en stark vilja att lära dig nya saker, se möjligheter, ha god samarbetsförmåga och hög social kompetens. Att vara effektiv och stresstålig är andra viktiga faktorer.

Vi har skapat en trevlig, öppen arbetsmiljö där det är högt i tak. Alla är delaktiga och strukturerat utvecklar vi gemensamt vårt arbete. Arbetsglädje är en nyckelfaktor för att passa in hos Responda. Det ska helt enkelt vara roligt att gå till jobbet.

Ifall du känner igen dig i beskrivningen kan vi erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett trevligt och växande företag, där dina egna tankar, idéer och ambitioner är mer än välkomna.

Lediga tjänster

För närvarande söker vi:
Teamchef Eskilstunakontoret
Telefonister Eskilstuna
Telefonister Danderyd

Välkommen att skicka din ansökan till:
rekrytering@responda.se

Frågor om tjänsten besvaras av
Andreas Broman, tel: +46 (0)8-120 420 00

Kontoret

Vi sitter i moderna kontorslokaler mitt emot Danderyds Sjukhus, nära till T-bana, Roslagsbanan och bussar. Vi har kollektivavtal och är medlemmar i branschorganisationen Kontakta.

Historia

Responda grundades 2008 med ambitionen att utmana marknaden genom att hålla en högre kvalitetsnivå och tillhandahålla mer kundanpassade lösningar.

 

rollup

Inledningsvis togs ett strategiskt beslut att fokusera på två tjänster – Telefonist och Kundtjänst. Ett framgångsrikt beslut skulle det visa sig. Responda har växt organiskt och har idag drygt 45 anställda som tar hand om telefonisttjänsten åt 700 kunder spridda både rent geografiskt och branschmässigt. Svarsservice och telefonpassning har länge dragits med en aningen negativ klang, vilket beror på att aktörerna i branschen historiskt sett hållit en låg kvalitetsnivå. Precis som i andra branscher sker en naturlig gallring över tid och det är tillfredsställande att veta att Responda idag är en välrenommerad och respekterad aktör på marknaden. Tillika ett av de företag som höjt kvalitetsstandarden i branschen.

Men vi nöjer oss inte där. Responda jagar inga snabba vinster utan har ett mer långsiktigt perspektiv och bygger för framtiden. Genom att fortsätta leverera med 100% fokus, stort engagemang och proffsiga telefonister, hoppas vi bli ännu bättre och därmed ytterligare höja branschens standard.

Vi är kollektivavtalsanslutna och medlemmar i branschorganisationen Kontakta.

Filosofi

Responda fokuserar på ett fåtal tjänster och ligger i framkant på varje område. Genom att enbart jobba med inkommande samtal har vi skapat ett trivsamt arbetsklimat med en mycket låg personalomsättning. Rom byggdes inte på en dag och kompetensen hos våra anställda är nyckeln till den höga kvalitet som genomsyrar hela organisationen.

Responda strävar efter att hitta rätt tjänst och nivå för alla sina kunder och målsättningen är att få ta ett så stort ansvar som möjligt. Vi ser våra kunder som kollegor och vill alltid få löpande information om vad som händer hos företaget. Faktum är att det är så viktigt att en egen avdelning upprättats som enbart arbetar med dessa frågor. Allt för att kunna hålla en hög kvalitet på våra tjänster. Internt pratar vi om två saker hjärtat och hjärnan.

Vårt hjärta består av våra handplockade telefonister medan vår hjärna är den förstklassiga teknikplattform, som med sin öppenhet, tillåter oss att nå vårt mål:”Att leverera kundanpassade svarstjänster”.

fot
Professionellt, tryggt, alltid i tid och med
white_heart

08-120 420 00 | info@responda.se

Responda AB | Postadress: Vendevägen 90, 182 32 Danderyd | Besöksadress: Vendevägen 90, 8 tr. | 182 32 Danderyd | © Responda AB, 2015

Sitemap | Brandson - Digital Byrå i Stockholm
Kontakta oss gärna!
Tack för ditt intresse
vi återkommer till dig inom kort!
@